Min första Resa

I söndags skulle jag ju som jag tidigare nämnt ut på min första Resa, med hjälp av en god vän som ledsagare. Jag fick sitta i en skön fåtölj, och blev tillsagd att blunda och bara slappna av. Hon frågade mig om jag kände något och var någonstans i kroppen det kändes, och känsla för känsla försökte vi nå ned till Källan. Detta för att man ska lösa upp känslomässiga blockeringar och verkligen hitta sin inre frid och harmoni. Vi hann dock inte klart, så vi ska försöka på nytt om någon månad. Jag är en väldigt privat person, aningen låst, och hade lite svårt att känna någonting överhuvudtaget, det kändes mest tomt. Men min vän, som är så klok, sade att ju även det är en känsla. Hon sade dessutom att jag verkade snudda vid Källan, men min kropp sade ifrån och ville sluta.

Den natten drömde jag helt sjuka saker, som att jag stötte ut hela min livmoder när jag gick på toa, och jag fick världens migrän och var hemma från jobbet på måndagen. Men M sade att det är vanligt eftersom man har kickat igång något i kroppen och börjat "prata" med den. Även om jag fick kämpa lite med min cyniska sida under Resans gång ser jag fram emot nästa session. Vi satt i kanske 90 minuter, även om kändes som 15, så nästa gång ska jag vara mer beredd på att det lär ta ett tag.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 comments:

  1. Anonymous said...

    Shit, det där låter ju helt sjukt. Typ djävulens advokat.... jag vill också prova :D.  

  2. Anonymous said...

    Hehe. Det är lite varmare än så.