Resultat: Hur tvättar du håret?

1. Med balsammetoden - 32%
2. Med schampoo, och det är jag nöjd med - 26%
3. Med schampoo, men jag funderar på att börja med något annat - 16%
4. Med ägg/rasullera/bikarbonat eller liknande - 11%
5. Jag blandar hej vilt - 11%
6. Jag tvättar inte med schampoo, men funderar på att börja igen - 1%
7. Bara med vatten och/eller svinhårsborste - 0%
8. Annat 0%


Att majoriteten valde balsammetoden är jag inte speciellt förvånad över men att så många av er använder schampoo, det trodde jag inte. Men ni kanske hittar intressanta saker att läsa här ändå, hoppas jag. Det är även roligt att se att en hel del funderar på CO och att bara en enda person var missnöjd med att droppa schampoot. Jag rekommenderar dig, vem du än är, att titta in på lockig.ses forum och be om hjälp där. Det är inte alla CO fungerar för på en gång, det är lite trail and error, och där kan man få vägledning.
Själv röstade jag på "Jag blandar hej vilt" för det är precis vad jag gör.

4 comments:

  1. Anonymous said...

    Jag är nog också lite inne på blanda hej vilt nu. Ska prova med bakpulver och ge rasulleran en chans igen. Nu har jag under en tid masserat in hårbotten med olja och låtit håret sunka ihop lite. Det är som fetast dagen efter tvätt. Väntar jag ytterligare en dag så är det betydligt fräschare. Crazy...  

  2. Anonymous said...

    Det kanske har hunnit sugas upp en del då? Idag känns det verkligen inte som att jag inte tvättat håret på en vecka, än så länge är rasullera det bästa jag provat. Men en gång är ingen gång, ska tvätta med det idag igen.  

  3. Anonymous said...

    Jag testade bakpluver idag och hjälp så gnissligt rent det blev. Men fullständligt omdöme kommer när håret torkat. Dock var det enklare än jag hade förväntat mig att tvätta med bakpulver.  

  4. Anonymous said...

    Spännade!