Anita Grants styling

Nu har jag vid ett flertal tillfällen använd lite Whipped Butter eller Creamy Cafe Latte från Anita Grant. Det är ekologiska, handgjorda produkter som ska vara en skänk från ovan för lockigt hår. Hennes rasulinpackning gav mig fint resultat, men hur jag än gör kan jag inte få dessa produkter att fungera. Mitt hår blir frissigt, stripigt och alla lockar separeras. Jag har provat att ha i mycket, lite och lagom, i blött, fuktigt och torrt hår. Med andra produkter eller utan, nytvättat eller ej - det blir aldrig fint. Så jag tänkte istället börja använda det som nattinpackning! Innan läggdags fingerkammar jag i, så att varje test blir fuktmättad, och blöter/tvättar håret på morgonen som vanligt. Jag tror nämligen att det är en bättre inpackning än ren olja för mig, för mitt hår kan inte suga till sig oljan så bra som jag hade velat. Dessa två små hårmedel, däremot, sugs upp aningens lättare.
Håll tummarna för att det kommer ge resultat.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 comments:

  1. CrazyNails said...

    Creamy Cafe Latte...mmmmmmm. Bara det säger mig att jag vill ha! Men jag tror inte heller att dom är nått för mig som har så rakt hår.  

  2. Saga said...

    Tror att det kan vara för mycket oljor i - mitt hår gillar inte när det blir för mycket av den biten. Gillar tanken på att produkterna är helt naturliga, men har avstått från att beställa för att jag misstänker att mitt hår inte kommer gilla produkterna.

    Kan rekommender Curl Junkies produkter och tror även att Komazas Coconut Pudding kan vara ngt (den senare har jag inte testat än, men den har ju fått jättebra recension på Curl Talk, och verkar funka bra oavsett locktyp).