mirAkel-Creme?


För några veckor sedan var Fisen sjuk och det bristande immunförsvaret gjorde att hans händer blev helt sjukt eksemiga, jag har aldrig någonsin sett dem så hemska. Högerhanden var som ett enda köttsår (okay lite överdrivet, men det var bra nära) medan vänsterhanden "bara" var superilla. Så han började smörja in regelbundet med oljan jag gjorde till honom (avokadoolja, olivolja, gurkörtsolja, ringblomsolja och patchouli), och så provade han på A-Cremen jag köpt till honom. Idag är burken nästan slut och hans händer riktigt fina. Såren är inte helt läkta, men det är inte långt ifrån, och det är inte helt eksemfritt men det har det aldrig varit. Fisen säger att oljan jag gjorde känns riktigt bra, och om han måste diska slabbar han på sig den och så på med diskhandskarna så blir det bra. Men personligen tror jag att mycket är A-Cremens förtjänst. Varför?

Jo, för ett tag sedan började det svida i min knäveck och jag upptäckte att jag fått eksem där. De kliade inte överhuvudtaget, men det var inte speciellt skönt. Så Fisen smörjde in sig med sin kortisonsalva från Apoteket för att det skulle bli bättre, men nästa dag var det helt tvärtom. Det sved mer än någonsin. Någon dag efter det smörjde jag istället in lite A-Creme på morgonen efter duschen och nästa dag var eksemen borta. Borta!
Jag har även använt den med fördel i ansiktet, men det kommer jag berätta mer om i en oljepost.

Vi har inte använt krämen tillräckligt länge för att vi ska veta om det är en produkt som fungerar i längden men hittills ser det riktigt jädrans bra ut! Något som däremot inte ser så bra ut är innehållet. Man ska tydligen inte använda de PEG:en på skadad hud men krämen verkar ju fungera. Det kanske är bäst att ha olja tills sår läkt och smörja med A-Creme på läkta ställen i förebyggande syfte?

Innehåll:
Aqua, Stearic Acid, Palmitic Acid, PEG-300, PEG-1500, Glycerin, Peanut Oil, Cetyl Alcohol, Stearyl Alcohol, Methylparaben, Retinyl Palmitate, Butylhydroquinone.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 comments:

  1. Anonymous said...

    Stackars fisen! Jag väntar spänt på en fortsättning i nom sökandet av eksemfria tassar. Har ni provat att dricka aloe vera-gel? Jag är lite sugen på att prova det. det ska tydligen vara bra mot massor!  

  2. Anonymous said...

    No, we have not. Men min kompis har och hon ar nöjd.