Min nuvarade rutin


Dag 1 - Tvättar skalp och längder med balsam.
Dag 4 - Balsamerar längder.
Dag 5 & 6 - Borstar med svinhårsborsten innan läggdags. Inte så mycket för att rengöra utan mest för att passa och på att fördela hårets naturlig oljor.
Dag 7 - Inpackning! Idag sitter jag t.ex. med hela håret fullt av jojoba- och ringblomsolja.

På bilden ser du hur mitt hår ser ut dag 6, det är absolut inte flottigt men visst känns det lite tyngre närmast hårbotten och jag har alltid knut eller tofs. Det känns faktiskt lite sunkigt. Jag hoppas att hårbotten ska vänja sig snart så att det blir luftigare även senare i veckan.

Jag har använt Urtekrams rosenbalsam den senaste tiden men måste säga att jag inte är nöjd. Nu flera tvättar senare känns håret strävt och direkt vid isättning blir det inte så där slemmigt som med vanligt balsam. Nej det känns snarare som att man har haft i tvål. Tyvärr har jag en flaska kvar, men efter den ska jag inte använda det något mer. Så igår vräkte jag i olja i håret, sov med det och har fortfarande inte sköljt ur. Längderna har sugit upp en hel del, men jag är skapligt flottig vid skalpen. Tänkte prova att tvätta ur det med rasul senare.

Annars har vi börjat rensa ur lägenheten, ska gå med 7-8 påsar med kläder till insamlingen snart. Letar även tapeter och annat som vi inte kommer ha råd med efter flytten - men det är så kul att drömma och vi har ju tid på oss.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

1 comments:

  1. Anonymous said...

    Vackert hår! Skall också sluta med "vanlig" schamponering, det skall bli spännande o se om man får något resultat!